Sider

mandag den 22. februar 2016

2016's chilisorter


I weekenden fik jeg taget mig sammen til at så årets chilier. Manden har nedlagt forbud imod, at jeg må indkøbe nye sorter (hvem sagde frø-shopaholic?), så jeg har gensået frø fra sidste år. Dels de sorter, som var rigtigt gode, og et par af dem som vi pga. den kolde sommer slet ikke nåede at høste af.

Endte med at så:

Carolina reaper
Market Peach Habanero
Espelette
Lombardo
Tabasco
Hot Banana
Jalapeno Mammoth F1
Jalapeno Mucho Nacho F1

Da vi er sidst i februar har jeg faktisk været lidt sent på den, men krydser fingre på en lang, varm sommer! Sidste år købte vi et vækst lampe, men rummet vi brugte til midlertidig plante-vuggestue er nu blevet til et køkken, så vi mangler lidt et sted at sætte den op.

Vi har også 10-12 chili planter stående til opvarmning i et lyst, uopvarmet værelse. Jeg begyndte at vande og gøde dem efter nytår, og pt. ser der ud til at være liv i 3-4 stykker af dem. De har ret hårdt angrebet af bladlus, da de blev lagt "i seng" i efteråret, så jeg håber ikke, at nogle af de små bæster har overvintret sammen med dem. Ellers overvejer jeg alvorligt at investere i nogle nyttedyr til drivhuset og udestuen i løbet af foråret.

Market Peach Habanero fra 2015, som aldrig rigtigt gik i vinterhi

Ingen kommentarer:

Send en kommentar